• یک شرکت توانمند ، خودساخته و پویا در صنايع ملي پالايش و پتروشيمي
  • info@irppi.com
  • 031-32648279
هدف‌گذاری ظرفیت تولید ۱.۵ میلیارد مترمکعب گاز با سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیارد دلاری

هدف‌گذاری ظرفیت تولید ۱.۵ میلیارد مترمکعب گاز با سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیارد دلاری

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به افزایش ۱۲ میلیون مترمکعبی گاز در کشور، گفت: برنامه شرکت این است که تا سال‌های آینده با سرمایه‌گذاری بیش از ۷۰ میلیارد دلار ظرفیت تولید گاز کشور به روزانه ۱.۵ میلیارد متر مکعب برسد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، محسن خجسته‌مهر روز (جمعه، ششم بهمن‌ماه) در آیین رسمی بهره‌برداری از طرح‌های افزایش تولید گاز در شرکت نفت مناطق مرکزی به همت متخصصان شرکت ملی نفت در میدان گازی خانگیران، با تبریک ایام ولادت امیرالمومنین حضرت علی (ع) و روز پدر و درود بر مردان مردی که امروز اقتدار جمهوری اسلامی به واسطه شهادت و پایمردی این عزیزان بوده است، اظهار کرد: جهادگران جبهه اقتصادی در سراسر ایران از دریای نیلگون خلیج ‌فارس، از غرب تا شرق کشور در همین لحظه مشغول جهاد اقتصادی برای تولید و پایداری تولید گاز هستند.

وی با ابلاغ سلام وزیر نفت به همه همکاران در شرکت ملی نفت ایران به‌ویژه همکاران این صنعت در منطقه خانگیران و مردم سرخس، ادامه داد: از همه عزیزان که در این نشست حضور دارند به‌ویژه فرماندار سرخس، فرمانده سپاه سرخس، نماینده  سرخس در مجلس شورای اسلامی و دیگر مدیران قدردانی می‌کنم.

معاون وزیر نفت تاکید کرد: ما در شرکت ملی نفت ایران مدیریت تولید را بر عهده داریم و مردم در سراسر کشور مدیریت مصرف را بر عهده داشته باشند. 

خجسته‌مهر با بیان اینکه امروز فرصت مغتنمی است تا این اقدام جهادی را تبریک بگوییم، گفت: همه ما قدردان خدمتگذاران جمهوری اسلامی ایران هستیم و از همه کارگران، کارکنان و مدیران که در بخش‌های مختلف صنعت نفت مشغول هستند، قدردانی می‌کنم.

وی افزود: شرکت ملی نفت ایران در منطقه سرخس ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبارات مسئولیت اجتماعی اختصاص داده که به تدریج اجرا می‌شود. 

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: همچنین در منطقه سرخس انتظاراتی از سوی کارکنان وجود داشت که در سفر پیش در این منطقه قول رفع این موارد داده شد. در این زمینه استخدام ۱۷۶ نفر از مردم بومی در حال انجام است که کار مصاحبه همه شده و کارهای اداری جریان دارد. همچنین بحث مربوط به اضافه کاری و استفاده از امتیازات اقماری مورد تصویب هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، افزایش تولید گاز از میدان خانگیران سبب پایداری شبکه گازرسانی در ۶ استان‌ خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، گلستان، مازندران و سمنان می‌شود.

این دستاورد ارزشمند حاصل تلاش شبانه‌روزی متخصصان توانمند شرکت ملی نفت ایران است و امید است برکات حاصله از آن برای رفاه مردم و آبادانی ایران عزیز ثمربخش باشد